AMPM X onze planeetonze engagementen
Bij AMPM, zijn we altijd op zoek naar mogelijkheden om onszelf te verbeteren. Voor ons is verantwoord consumeren veel meer dan een blijk van goed burgerschap : het is een levensstijl. Een levensstijl die inherent is aan onze geschiedenis en die in lijn is met onze waarden.
Productieeen vrijwillige maatregel
ICS, verplichte normen voor ons allemaal
Omdat optimale werkomstandigheden in ons dagelijkse leven vane for Compliance and Sustainability) uitzonderlijk belang zijn voert AMPM sociale audits uit volgens het ICS-protocol. ICS (Initiative for Compliance and Sustainability) – een protocol van audits dat verplichtend is voor ons, voor onze onderaannemers en voor onze partners opdat we ons in regel stellen met internationale gemeenschappelijke arbeidsnormen.
Made in France & Europe
Omdat wij op korte verkoopcircuits inzetten geeft AMPM de voorkeur aan Europese en Franse productie, naar het voorbeeld van onze capsulecollectie « Made in Roubaix », ons beddengoed Rêverie 100% française en de meeste van onze zetels uit het gamma La Redoute Intérieurs en AMPM.
Materialen & grondstoffensteeds meer verantwoord
Katoen, voor een steeds betere samenhang
Omdat katoen in ons creatief proces een bijzondere plaats inneemt, heeft AMPM zich aangesloten bij BCI (Better Cotton Initiative), een organisatie die zich inzet voor betere normen in de teelt van katoen en in de verwerkingsprocessen van deze grondstof. AMPM biedt u een scala aan gecertificeerde producten uit de biologische landbouw (zonder pesticiden of chemicaliën). Op dit moment is 100% van ons kinderbedlinnen biologisch gecertificeerd.
Hout, een edel en groen materiaal
Omdat binnenhuisinrichting een essentieel bestanddeel is van de lifestyle van La Redoute streeft AMPM naar het gebruik van gerecycleerd hout of van hout uit duurzaam beheerde bossen. Onze doelstelling: 100% verantwoord hout tegen 2025. Deze doelstelling hebben we al bereikt met het papier dat we voor onze catalogi gebruiken: dat beantwoordt voor 100% aan de doelstellingen van PEFC, een certificeringsorganisatie die het behoud van onze bossen als doel heeft.
Dierenbescherming, ethiek vóór alle
Ons standpunt is eenduidig: pels (we zijn aangesloten bij het programma Fur Free Retailer) en angora zijn verboden en mulesing en levend plukken gaan in tegen onze ethische waarden. Ons dons is afkomstig van eenden en van ganzen die goed behandeld worden.
Steeds natuurlijkere grondstoffen
Omdat we ernaar streven om steeds meer verantwoord te zijn in onze mode en ons huislinnen, legt AMPM de klemtoon op linnen en op hennep – vezels die weinig water en pesticiden nodig hebben.
Gezondheidwelzijn vóór alles
Oeko-Tex voor textiel zonder schadelijke bestanddelen
Omdat we ons om uw gezondheid en om het milieu bekommeren,biedt AMPM u producten aan met het label Oeko-Tex.
Transport en luchtkwaliteit, één en hetzelfde doel
Omdat de kwaliteit van de lucht die we inademen een urgent milieuprobleem is, geeft AMPM de voorkeur aan commercieel vervoer via trein en boot om zo onze CO2-emissie en onze impact op het milieu te beperken.
Recyclageeen tweede leven
Opwaardering van afval
Omdat elk gebaar telt, heeft AMPM zijn afval gesorteerd en opgewaardeerd. Dat hebben we in onze productie gedaan, maar ook in onze kantoren. Dat is een natuurlijke reflex. 100% van ons industrieel afval - plastic, karton en papier - wordt gerecycleerd.
Omdat we aanhanger zijn van een beredeneerde consumptie, is AMPM lid van eco-organisaties voor het recycleren maar ook voor het verzamelen van onze producten. Eco-TCL bekommert zich om de recyclage van textiel, schoenen en huislinnen, terwijl Eco-Mobilier en Citéo meubels, verpakkingen en papier recycleren. U vindt alle ophaalpunten op lafibredutri.fr
Nul verspilling
Als we ze niet verkopen krijgen alle artikelen die we produceren een tweede leven. We verkopen ze door in onze winkel les Aubaines of we schenken ze aan structuren van de Sociale en Solidaire Economie.
AMPM sluit zich aan bij Go For Go for Good, het initiatief van de Galeries Lafayette voor meer verantwoorde mode- en huisinrichtingsproducten!
De verantwoordelijke teams van Galeries Lafayette hebben een bestek opgesteld om vast te leggen welke labels zich bij dit initiatief mogen aansluiten. Daarbij lieten ze zich door drie dimensies leiden: de impact op het milieu, de sociale ontwikkeling en de lokale ontwikkeling (productie in Frankrijk).
Wat is Go for Good?
Een product is Go For Good wanneer het beantwoordt aan één van de 38 criteria uit het openbare bestek dat de Galeries Lafayette hebben opgesteld. Die variëren van de keuze van de grondstoffen tot sociale en milieutechnische kwesties.
Go For Good-producten zijn niet perfect. Daarom worden immers telkens, in elke productfiche, de criteria genoemd waaraan voldaan wordt. Dat doen we voor de grootst mogelijke transparantie. Lees meer.